Så utformas ett välkomstblad

  • Kommunbytare

    Vi skickar personligt adresserad direktreklam till kommunbytare. Ett välkomstbrev per hushåll. Kommunbytare är mer mottagliga för förändringar och nya intryck samt saknar etablerade vardagskontakter.

  • Slutdatum

    Slutdatumet på erbjudandet hjälper till att locka in kunden inom en begränsad tid och ger högre inlösen. Detta möjliggör även utvärdering av insatsen inom överskådlig tid.

  • Omtryck

    Var sjätte månad uppdateras normalt välkomstbladet t.ex. med ny info, nya bilder och nytt slutdatum. Allt för att förbättra svarsfrekvensen.

Våra välkomstblad

Välj om du vill att vår grafiker gör layouten åt er eller använd våra grafiska riktlinjer nere till höger och gör den själv!

  • Erbjudandet

    Värdet ska vara konkret så kunden förstår vad hen får. Ett värde angett i kronor ger bäst effekt.

  • Utgångspunkt

    Vi tar gärna del av något av följande för att ta fram layoutförslag åt er: Hemsida, foto, bild, logotyp, visitkort eller andra trycksaker, prospekt, annan högupplöst annons som ni använt i ett annat sammanhang.

  • Deltagartid

    Hos oss kan du få flexibla kampanjtider. Du kan också testa en kortare tid och vi erbjuder regelbundet omtryck.

  • Tryck & färg

    A5-bladen trycks i fyrfärg på kraftigt papper för bästa kvalitet. Detta gör att bilderna ser särskilt inbjudande och färgglada ut. Skicka gärna med era favoritbilder när ni skickar in material!

  • Egen layout

    Om man väljer att själv göra sin layout, har vi här sammanställt grafiska riktlinjer för bästa resultat vid tryckning. Tänk på att använda högupplöst material i layouten. Ladda ner här intill på länken.

  • Grafiska riktlinjer →

    Vid frågor hjälper gärna vår grafiker dig via e-mail.


Kontakta oss

Vill du beställa prospekt eller veta mer?