Välkomstbrevets styrkor

Kommunbytare

Vi skickar personligt adresserad direktreklam till kommunbytare. Ett välkomstbrev per hushåll. Kommunbytare är mer mottagliga för förändringar och nya intryck samt saknar etablerade vardagskontakter i nya bostadsorten.

Slutdatum

Slutdatumet på erbjudandet hjälper till att locka in kunden inom en begränsad tid och ger högre inlösen. Det möjliggör även utvärdering av insatsen inom överskådlig tid.

Korta ledtider

Genom våra löpande kontakter med kunderna har vi en naturlig dialog som möjliggör snabba justeringar. Välkomstbladet uppdateras regelbundet med ny info, nya bilder och nytt slutdatum. Allt för att förbättra svarsfrekvensen.

Så utformas ett Välkomstbrev

Välj om du vill att vår grafiker gör layouten åt er enligt era önskemål eller använd våra grafiska riktlinjer för optimalt tryckresultat. Du hittar dessa längst ner på sidan.
Image

Erbjudandet

Värdet ska vara konkret så kunden förstår vad hen får. Ett värde angett i kronor ger bäst effekt eftersom alla förstår detta och man därmed undviker eventuella missförstånd.

Deltagartid

Hos oss kan du få flexibla kampanjtider. Du kan också testa en kortare tid och vi erbjuder regelbunden uppdatering.

Tryck & färg

A5-bladen trycks i fyrfärg på kraftigare papper för bästa kvalitet. Detta gör att texten är lättläst och bilderna ser särskilt inbjudande och färgglada ut. 

Utgångspunkt

Delge oss gärna något av följande när vi ska ta fram ett layoutförslag åt er: Hemsida, foto, bild, logotyp, visitkort, trycksaker, prospekt eller annan högupplöst annons som använts i ett annat sammanhang.

Göra egen layout?

Om man väljer att själv göra sin layout har vi sammanställt grafiska riktlinjer som ger bästa resultat vid tryckning. Tänk på att använda högupplöst material till layouten. Ladda ner på länken längst ner.

Grafiska riktlinjer

Våra grafiska riktlinjer går att ladda ner på denna länk: Marknadsfokus Grafiska Riktlinjer. Vid frågor hjälper gärna vår grafiker dig via e-post eller telefon.